Gönderen Konu: Sınıfta CLIL Yöntemi Uygulamanın 4 Yolu  (Okunma sayısı 1097 defa)

manager

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • İleti: 149
    • Profili Görüntüle
Sınıfta CLIL Yöntemi Uygulamanın 4 Yolu
« : Haziran 01, 2020, 10:14:12 ÖÖ »
Son zamanlarda, CLIL öğretim yöntemi, özellikle iki dilli çocukların eğitimine artan ilgi nedeniyle inanılmaz derecede popüler hale geldi.
Hala bilmiyorsanız, CLIL İçerik ve Dil Entegre Öğrenimi anlamına gelir ve bilim, tarih, coğrafya ve sanat gibi konuları yabancı bir dille öğrencilere öğretmeyi amaçlayan muhteşem bir dil daldırma yöntemidir.
David Marsh, Do Coyle ve Philip Hood, çift odaklı eğitim CLIL'in ilkelerini kodladılar iyon, müfredat boyunca dili kullanma ve içerik kralı yapma. Geleneksel dil öğretim stratejilerinin aksine, CLIL eğitimi eğitimden ziyade inşaat yoluyla teşvik eder. Doğruluk değil, akıcılığı hedefliyor.
Bu devrimci öğretim yöntemini dil sınıfınıza nasıl getireceğiniz hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz?
Okuyun ve nasıl yapıldığını keşfedin.

Neden CLIL Öğretim Yöntemini Uygulamalı?
CLIL, her yaştan ve akıcı seviyeden öğrencileri güçlendirmek için harika bir yöntemdir. CLIL dersleri vererek, öğrencilere kendi dillerinden farklı bir dili kullanarak disiplinler arası becerileri geliştirme, edinme ve etkinleştirme araçları sunuyorsunuz.
Ayrıca, erken aşamada dil öğrenmeye yönelik olumlu tutumları teşvik etmek için harika bir yöntemdir. Öğrenciler yaptıkları her hatada düzeltilmezler. Bunun yerine, dilde konuşmaya ve öğrenmeye devam etmeleri için teşvik edilecekler, bu da hareket halindeyken iletişim kurma yetenekleri hakkında iyi hissetmelerini sağlar.
CLIL, eleştirel düşünme ve işbirliği becerilerini destekler. Öğrenciler dil derslerine kaşıkla beslenmezler, bunun yerine o dildeki diğer konuları öğrenerek dikkat etmeleri, gözlemlemeleri ve dil öğrenmeleri gerekir. Bu süreçte onları desteklemek için akranlarına bakabilirler.
Somut olarak, yerli Alman öğrencilere ders veriyorsanız, Almanca'da tarih ve matematik gibi konuları tartışmak için zaman harcamazsınız. Fransızca veya İngilizce gibi yeni bir dil öğrenirken bu konuları öğrenecekler. Bu, öğrencilerinizin çok çeşitli konuları öğrenmesini, Frankofon veya Anglophone kültürleri hakkındaki bilgilerini geliştirmelerini ve her iki dili de doğal olarak öğrenmelerini sağlayacaktır.
Çünkü CLIL müfredatı iki dilli eğitimi ve dil öğrenimini dengeler. Dil, öğretimin odak noktası olmak yerine iletişim için bir araç haline gelir. Tekrarlanan maruz kalma ve uyarma, öğrencilerin ufkunu büyük ölçüde artıracak ve merak uyandıran içerikleri öğrenirken dili asimile etmelerine yardımcı olur.

Herhangi bir Sınıfta CLIL Öğretim Yönteminin Uygulanması1. Müfredatınızı Yeniden Düşünün
İlk olarak, ders programınızda CLIL'in nasıl çalışacağını düşünerek başlamalısınız.
• Disiplinler arası temaları birleştirin. Harika bir CLIL müfredatı herhangi bir geleneksel ders ders müfredatını kopyalamalıdır. Kendinizi bir dil öğretmeni olarak düşünmek yerine, bir ders öğretmeni olduğunuzu düşünün. Temel fark öğrencilerinizin bu konuyu başka bir dilde öğrenmeleri. İşte öğretebileceğiniz derslere bazı örnekler:
Fransızca Edebiyat
Çince Matematik
Almanca Felsefe
İngilizce Sanat
İspanyolca Beden Eğitimi
Bu amaçla, konuyu önceden araştırmak önemlidir. Öğrencilerin zaten bildikleri hakkında geri bildirim ve fikir edinmek için okulun konu öğretmenleriyle birlikte çalışmaktan çekinmeyin.
Temel kavramları ve uygun terminolojiyi vurguladığınızdan emin olun. Bu, asimilasyonu kolaylaştıracak ve yakın zamanda edinilen bilgileri pekiştirerek dil ve konu çalışmalarından faydalanacaktır.
• Temalara göre çalışma. Bunun uzun vadede ezici ve sürdürülemez hale gelebileceğini düşünüyorsanız, korkmayın! CLIL'i tek bir dil sınıfı için tek bir ders olarak kullanabilirsiniz; her zaman CLIL'e ders vermek zorunda değilsiniz, bunun yerine çeşitli öğretim cephaneliğinizin bir parçası olabilir. Konular arasında dönerek sadece en rahat olduğunuz konuları öğretebilirsiniz.
Bu, bilgilerle dolu hedefli dersler oluşturulmasına yardımcı olur. Fikir, çok fazla zemin kaplamak ve öğrencilerin konuyla ilgili mümkün olduğunca çok kelime kelimesini biriktirmelerine yardımcı olmaktır. Yabancı dilde sanat öğretimi için bazı harika tema fikirleri:
“Whistler’ın Annesi”: Büyük bir sanat eserinin tarihi ve analizi
Rönesans sanatı: Ustalar ve önemli sanat eserleri
Çizgi roman çizme: Temel ilke ve teoriler
Natürmort tablolarda sembolizm: Sanatta gizli anlamlar ve önem
Çağdaş sanat ve muhalif: Komünist Çin'de Li Wei
Gördüğünüz gibi, iyi bir CLIL dersi, etkili öğrenmeyi teşvik etmek için belirli bir konuyu, kavramı, hareketi veya teoriyi kapsar. Öğrencilerin içeriği sindirebilmeleri ve kendi araştırmalarını yapabilmeleri için bunu takip ödevleri, tartışmalar, okumalar ve derslerle tamamlayın.

2. Sınıfta Görevlere Odaklanma
Geleneksel tek dilli sınıf gibi CLIL de işbirlikçi çalışmayı ve çok disiplinli, görev temelli becerilerin kazanılmasını teşvik eder.
Bu, öğrencilere net bir amaç ve görevi en iyi şekilde öğrenme ve tamamlama motivasyonu sağlar. Ayrıca sınıfta başarılı olmak için kendi kişisel bilgilerini kullanma becerilerini de ödüllendirir.
Daha da iyisi, CLIL gerçek yaşam aktiviteleri yoluyla teoriden ziyade sözlü ve pratik becerilerin kazanılmasını teşvik eder.
Harika CLIL aktiviteleri ekip çalışmasını teşvik eder ve öğrencileri sınıfta kilit katılımcılar olmaya teşvik eder. Bu açıdan etkinlikler CLIL'de öğrenmenin harika araçlarıdır çünkü dil ve içeriği bütünleştirirler ve öğrenmeyi teşvik ederler. Thi s öğrencilerin hedef dilde anahtar kavramları gerçek zamanlı ve gerçek durumlarda iletmelerine yardımcı olur.
Bazı büyük CLIL faaliyetleri şunları içerir:
• Sunumlar: Bir öğrenci sınıfın geri kalanına tartıştığınız konuyla ilgili teğetsel bir tema sunmak için sahnenin merkezini alır. Onları grafik, görüntü ve multimedya materyali kullanmaya ve sınıf arkadaşlarının not alabilmesi için tahtaya belirgin bir şekilde anahtar kelimeler yazmaya teşvik edin.
• Rol oyunları: Öğrenciler, sınıfta öğrendikleri bir konsepte veya temaya hayat vermek için büyük figürleri ve paydaşları taklit ederler. Bu temanın etrafında bir mini oyun yazmak ve ezberlemek için birlikte çalışarak onlardan canlandırmayı hazırlamalarını isteyin. Konuyla ilgili sorular sormak için sınıfın öğrenci aktörlerle etkileşime girmesine izin vererek özetleyin.
• Bilim deneyleri: Bunlar, öğrencilerinizin bilim, kimya ve biyoloji keşfetmelerine ve yol boyunca eğlenmelerine yardımcı olacak harika araçlardır! Okulunuzdan bir konu öğretmeninden gelmesini ve belirli unsurlardan emin değilseniz denetlemesini isteyin ve öğrencilerin deneyler sırasında ne yapmaları gerektiğini bilmesi için önemli kavramları ve kelimeleri önceden öğretmeyi unutmayın.
• Yemek pişirme dersleri: Öğrencileri motive etmek ve öğretmenler ile öğrenciler arasındaki bağları güçlendirmek gıdadan daha iyi ne olabilir? Kültürün, toplumun ve dilin önemli bir parçası olan yiyecek, sınıfı bir araya getirmeye yardımcı olur ve yemek her şeyin başladığı yerdir. Bir tarif seçerek başlayın ve vaktinden önce sınıfta tartışın. Sonra öğrencilerden rekabet etmelerini ve tarifin kendi versiyonlarını yapmalarını isteyin. Sunumları özelleştirebilir, farklı baharatlar ekleyebilir ve onlara ilham veren malzemeleri karıştırabilirler. Daha sonra sınıfta özetleyin ve öğrencilerden üretimlerini tartışmalarını, tatmalarını ve karşılaştırmalarını isteyin.
Nihai hedef, konu ve dil sınıfları arasındaki bilgiyi bölümlere ayırmaktır, böylece öğrenciler yeni bilgileri tüm okul müfredatlarına ve hatta sınıfın dışına uygulayabilirler!

3. Geri Bildirim Vermek İçin Doğru Anları Seçin
Geri bildirim ve motivasyon, herhangi bir dil sınıfının merkezinde yer alır. Sonuçta, hatalar öğretme ve öğrenme fırsatlarıdır!
Bununla birlikte, minimum geri bildirim ve maksimum pozitiflik CLIL'in temel parçalarıdır.
Amaç, öğrencilerin konu derslerini öğrenmeye odaklanmalarına olanak tanırken öğrencilerin iletişim kurma yeteneklerini artırmaktır. Yol boyunca, hedef dil ve kültür için olumlu duygularını inşa edeceksiniz. Dolayısıyla, en iyi strateji öğrencileriniz konuşurken doğruluktan ziyade iletişimi hedeflemektir.
Somut olarak, faaliyetleri sırasında, dilleri tam olarak doğru olmasa bile, öğrencileri kesmek istemezsiniz. Bu, aktivitenin akışını kıracak ve hatta öğrencilerin güvenlerini kaybetmelerine neden olabilir. Bunun yerine, öğrencilere dil ve içerikle ilgili geri bildirim vererek not alın ve her etkinliği yeniden özetlemeye çalışın. Bu, tüm öğrencilere fayda sağlamak için, bireysel olarak öğrencilere değil, tüm sınıftan önce geri bildirimde bulunmaya çalışın.
Yazma etkinlikleri için aynı ilkeleri kullanın. Öğrencilerin kendilerini ifade etmelerine ve özgürce yazmalarına izin verin, ancak sık sık, yanlış anlaşılmaları ve hataları tanımlamaya çalışın ve sonra bir sonraki sınıfınızı onlara hitap etmek için kullanın. Tahtaya kelimeleri ve ifadeleri yazın ve dikkat edilmesi gereken belirli harfleri veya aksanları daire içine almak için renkleri kullanın.
Öğrencilerden geri bildirim isteyin, sonuçları izleyin ve buna göre ayarlayın. Uygulama sınıftan sınıfa değişir, bu nedenle sınıfın nabzını tutup CLIL müfredatınızı ve aktivitelerinizi yeniden şekillendirmek size bağlıdır.

4. Bağlamda Gramer Öğretimi
Biz - öğrencilerimizle birlikte - çoğu zaman bir yabancı dili bir araç olarak değil, bir konu olarak düşünme eğilimindeyiz.
CLIL'i sınıfınıza getirirken, CLIL yönteminin öğrencilerin dili öğrenmesini değil, dili kullanmalarını sağlamak olduğunu unutmayın.
Bu bağlamda, sonsuz dilbilgisi kurallarını listelemek nadiren etkilidir. Öğrenciler genellikle aynı hataları tekrar tekrar yapmaya devam ederler ve kelimeleri kullanmak ve iletişim kurmak yerine çoğu zaman donarlar.
Bunu düzeltmek için öğrencilerin çalıştıkları konulara ve dile sürekli maruz kalmaya dayalı olarak gramer öğrendiklerinden emin olun. Öğrencilerin dili gözlemlemesini sağlamak için dilbilgisini periyodik olarak gözden geçirin ve geri dönüştürün. Bu, dilbilgisi, sözdizimi ve konjugasyonu doğal olarak toplamalarını sağlar, böylece sınıf oturumları boyunca kullanabilirler. Dilbilgisini tanıtırken, kuralın belirgin bir şekilde kullanıldığını gösteren çizelgeleri, belgeleri ve resimleri ekleyin.
Ayrıca, bir konuyla ilgili bir şey öğretirken, gramer kullanan gazete makaleleri veya belgesel klipler gibi otantik materyaller de sunabilirsiniz. Öğrencilere herhangi bir modeli veya farklı görünen herhangi bir şeyi (yeni bir konu öğretiyorsanız) okumasını veya izlemesini sağlayın. Ardından, aklınızdaki kelime veya dil bilgisi dersini tartışın. Bundan sonra, videoyu tekrar izleyin ve öğrencilerin tartıştığınız dil dersinin anlamını bir araya getirmelerine izin verin.
Öğrencilerin kesip kurmasını sağlamak yerine mmar egzersizleri, gramer kullanımlarını bağlam içinde değerlendirir. Bir makale yazarak, bir tartışmaya katılarak, metin ve resimlerle bir web sayfası oluşturarak veya konuyu tartışan diğer öğrencilerden haber, röportaj ve çeşitli kayıtları içeren bir radyo yayını oluşturarak öğrencilerden kendi çalışmalarını üretmelerini isteyin. Bunu tamamladıktan sonra, özellikle gramer kullanımını düzeltmeye ve geri bildirim sağlamaya odaklanabilirsiniz.
 
CLIL öğretim yönteminin sizin için hiçbir sırrı olmadığına göre, öğrencilerinizin hedef dilde yeteneklerini geliştirmekte sorun yaşamadığınızdan eminiz.