Gönderen Konu: Dil Öğretiminde 5 Değerlendirme Yöntemi  (Okunma sayısı 294 defa)

manager

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • İleti: 149
    • Profili Görüntüle
Dil Öğretiminde 5 Değerlendirme Yöntemi
« : Mayıs 31, 2020, 04:53:24 ÖS »
Sınıfınıza doğru yürüyorsunuz ve dün gece yapılan ödevlerde bir kısa sınav ilan ediyorsunuz.
Öğrencileriniz masalarından zıplar ve tezahürat yaparlar.
Çoğu öğrenci - ve çoğu öğretmen - ölçme ve değerlendirmeyi düşündüğünde, uzun süre yüzleşir ve bitmek bilmeyen angarya beklerler.

Muhtemelen, değerlendirme yöntemleri hakkında bir veya iki şey biliyorsunuzdur ve belki de öğrencilerinizin yeterliliğini ve ilerlemesini ölçmek için düzenli olarak kullandığınız birkaç eski yöntemler bile var (çoktan seçmeli testler, boşluğu doldurma vb.) Bazen bu yaygın değerlendirme yöntemleri çok faydalıdır ... ama bazen de işe yaramazlar.
Popüler değerlendirme yöntemleri bir nedenden ötürü popülerdir, ancak hem siz hem de öğrencileriniz için değerlendirmeyi olabildiğince konforlu ve etkili yapmak istiyorsanız, bu yöntemlerin “neden” ve “nasıl” konusuna biraz daha derinlemesine gitmeniz gerekir.
Bu yazıda, beş ortak dil öğretimi değerlendirme yöntemine, bunların ne zaman kullanılacağına ve nasıl başarılı bir şekilde uygulanacağına bakacağız.
Ayrıca, bu yöntemlerin dahil olduğu farklı kategorilere ve öğrencilerinizi değerlendirmek için sahip olabileceğiniz nedenlere de bakacağız.
Dil sınıfında başarılı değerlendirmenin anahtarı, neyi değerlendirmek istediğinizi ve bunu yapmanın en iyi yolunu bilmektir. Ve bugün burada konuşmak için buradayız.
 
Öğrencileri Neden Değerlendiriyoruz?
Öncelikle, öğrencileri neden ilk etapta değerlendirdiğimiz hakkında konuşmak bir dakikanızı ayırmaya değer. Tüm değerlendirmeler, öğrencilerinizin mevcut üniteden ne kadar bilgi edindiğini / sahip olduğunu görmek değildir.Öğrencileri değerlendirmenizin olası nedenlerinden bazıları şunlardır:
• Öğrencileri kategorize etmek,
• Öğrenme hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığını belirlemek.
• Öğrencilerin neye yardıma ihtiyacı olduğunu belirlemek.
• Öğretim yöntemlerinizin etkili olup olmadığını belirlemek.

Öğrencileri neden değerlendirdiğinizi aklınızda bulundurmanız, sınıfınızda hangi tür değerlendirmeleri kullanmak isteyebileceğinizi düşünmenize yardımcı olacaktır.

Doğrudan ve Dolaylı Dil Değerlendirmesi Arasındaki Farkı Anlama
Değerlendirmenin amaca uygun olmasına izin vermeliyiz. Öğrencileri değerlendirirken, değerlendirme türünün değerlendirmek istediğiniz bilgiye uyduğundan emin olmak önemlidir.
Öğrencileriniz için doğru değerlendirme türünü seçmeniz için anlamanız gereken iki değerlendirme kategorisi aşağıda verilmiştir.

Dolaylı Dil Değerlendirmesi
Dolaylı dil değerlendirmesi, bir kişinin alıcı dilinin bir değerlendirmesidir. Bu, birinin kendisine sunulan dili ne kadar iyi anladığını ölçtüğü anlamına gelir.
Bu tür bir değerlendirme öğrencilere seçenekler sunar ve en iyi cevabı seçmelerini ister.

Dolaylı Dil Değerlendirmenin Avantajları
Bu tür değerlendirmenin birçok avantajı vardır:
• Her soruya doğru bir cevap olduğu için çok objektiftir.
• Çünkü receptive dil becerileri üretken dil becerilerinden daha yüksek olma eğilimindedir, daha büyük bir bilgi bankasını değerlendirebilirsiniz.
• Ayrıca, üretken dil becerileri diğer değerlendirme türlerinde başarılı olabilecekleri bir yerde olamayabileceğinden, düşük seviyeli öğrenciler için iyi bir test türüdür.

Dolaylı Dil Değerlendirmenin Dezavantajları
Dolaylı dil değerlendirmesinin dezavantajları vardır, ancak:
• Öğrenciler bir cevap seçtiklerinden, tahmin etmek mümkündür ve etkili olabilir. Hiç kimse “şüphe duyduğunuzda, öğrencilerinin sloganı olmak için“ C harfini seçin ”istemez.
• Ek olarak, bu tür bir değerlendirme iletişimsel olan gerçek hayattaki dil kullanımı gibi değildir.
• Bunların yanı sıra, bu tür yüksek kaliteli bir test yazmak kolay değildir ve zaman alıcı olabilir.

Dolaylı Dil Değerlendirme Türleri
Yaygın dolaylı değerlendirme türleri şunları içerir:
• Çoktan seçmeli testler.
• Doğru / yanlış testler.
• Boşluğu doldurma testleri (bir kelime bankası ile).

Doğrudan Dil Değerlendirmesi
Doğrudan dil değerlendirmesi, bir kişinin üretken dilinin bir değerlendirmesidir. Bu, birinin kendi başına dil üretebildiğini ölçtüğü anlamına gelir.
Bu tür bir değerlendirme, öğrencilere bir görev verir ve tamamlamaları için gerekli dili üretmelerini ister.

Doğrudan Dil Değerlendirmenin Avantajları
Doğrudan dil değerlendirmesinin birçok avantajı vardır:
• En büyük avantaj, öğrencilerin dil yeterliliklerini birçok şekilde gösterebilmeleridir.
• Doğrudan değerlendirme üretimi test ettiğinden, öğrencilerinizden büyük olasılıkla beğenecekleri yaratıcılık sağlar.
• Aynı zamanda iletişimsel bir değerlendirme türüdür, yani daha çok gerçek hayat diline benzemektedir ve bu nedenle daha özgün bir değerlendirme türü olarak kabul edilir.

Doğrudan Dil Değerlendirmenin Dezavantajları
Ancak her şeyde olduğu gibi, dezavantajlar da vardır:
• Bu tür değerlendirmelerin oluşturulması kolay olsa da, puanlanması zor olabilir.
• Bazı öğrenciler, özellikle de performans kaygısı olanlar, doğrudan dil değerlendirmeleri ile daha fazla stres yaşayabilirler.
• Bu değerlendirmelerin hem değerlendirilmesi hem de puanlaması daha fazla zaman alır.

Doğrudan Dil Değerlendirme Türleri
Ortak doğrudan değerlendirme türleri şunları içerir:
• Sunumlar.
• görüşmeler.
• Denemeler.
• Kısa cevaplı sorular.